Pył cierny (ang.Friction Dust)

Pył cierny (ang.Friction Dust) jest używany jako dodatek w produkcji  materiałów ciernych głownie w przemyśle motoryzacyjnym np.: okładziny cierne, klocki hamulcowe, powierzchnie cierne tarcz sprzęgłowych, hamulce kolejowe etc. w celu stabilizacji poziomu tarcia.

Właściwości:
Pył cierny jest materiałem posiadającym naturalnie elastyczne właściwości, które amortyzują działanie okładziny. Ponadto w zmiennych i podwyższonych temperaturach okładziny rozłożony na jej całej powierzchni kontroluje jej zużycie, oraz zabezpiecza przed nadmiernym wzrostem temperatury.

Zastosowanie:
Friction Dust jest wysoce wyspecjalizowanym materiałem używanym do produkcji okładzin hamulcowych, klocków hamulcowych, okładzin sprzęgłowych etc. gdzie wymagana jest wysoka absorpcja i właściwości cierne. Cząstki pyłu ciernego (Friction Dust) mogą być stosowane w kompozycjach z metalem, kompozycjach częściowo metalicznych i kompozycjach hamulcowych pozbawionych azbestu.
 

 
Zastosowanie Charakterystyka
Okładziny hamulcowe, klocki hamulcowe, hamulce kolejowe i okładziny sprzęgłowe do zastosowania w metalowych, półmetalowych i nie azbestowych produktach hamulcowych
  • Lepsze właściwości i znacznie obniżone blakniecie poprzez szybsze odprowadzanie ciepła niż w przypadku żywic fenolowo-formaldehydowych (PF)
  • Rozkład na powierzchni okładziny odbywa się w różnych podwyższonych temperaturach, co kontroluje zużycie i oferuje materiał ochronny zapobiegające powstawaniu nadmiernego wzrostu temperatury
  • Polepszona odporność na wpadanie w poślizg i niski poziom hałasu hamulców
  • Lepsze właściwości wodoodporne, wymagane w mokrych warunkach.
    Zimne warunki pogodowe- żywice CF (CNSL-formaldehyd) stanowią podstawę do bardziej miękkiego materiału, są bardziej wydajne w 'zimnych warunkach użytkowania'
  • Gorące warunki pogodowe – zmodyfikowany pył cierny do zastosowań w „gorących warunkach użytkowania" można otrzymać ze zmodyfikowanej żywicy CNSL lub z borowanej żywicy opartej na CNSL. Borowany pył cierny jest przede wszystkim wykorzystywany do produkcji klocków hamulcowych
  • Koszt - niższy koszt żywic CF (CNSL-formaldehyd) niż żywic PF (fenol-formaldehyd)
Partnerzy
Copyright © 2012 Senesel
Projekt & cms: www.zstudio.pl